Kávésarok: A vallási Antikrisztus és a filozófiai értelemben vett antikrisztus
Mottó: Bizonyos vallási dogmák szabályos leépítésre szorulnak, hogy a jézusi evangélium ma érvényesülhessen
Mielőtt elkezdjük a sárdobálást, ki az Antikrisztus, ki
inkább az Antikrisztus, mint a másik, milyen az Antikrisztus, hány szarva van
és hány feje és azokból mennyi tüzet okád, hogy rá van-e írva, hogy 666, vagy
erre rá kell jönni, és ki kell találni és rá kell sütni a bélyeget, hogy ő
bizony az, vagy: szemléltetni kell világvégeállapotunkat az antikrisztusi
létélménnyel, miszerint az Antikrisztus mindenütt ott van, de seholse látható
(Hamvas), - mindez annak a beteg tudatnak a filozofikus végeredménye, akit ebbe
a beteg (schizofrén) tudatba szabályosan belehajszoltak, és akik
belehajszolták, azok tök nyugodtan és röhögve eszik disznóhúst nagypénteken
(is), és tesznek egy nagyot arra, hogy ez a hús Isten megfeszült teste volt (naná,
hogy mivel ragadozók, nem esznek vegakaját), hiszen a péntek az nem szombat, különben
is a disznóhús az nem Bárányhús, magyarán el szabad követni bármit, ami csak önmagunk
előtt nem szégyenletes, ha farizeusok vagyunk, azazhogy nem ’írástudók’, hanem
képmutatók.
Magyarán, ha tudnád, mennyit agyalsz feleslegesen farizeus
kategóriákon, amit a farizeusok csak azért találtak ki, hogy neked fejfájást okozzanak
vele, ők meg ne tartsák be; és ha tudnád minő érzületes szenvedélyekbe éled
magad bele az ilyen érzelmileg moralizáló kategóriákon is, mint pl. az
Antikrisztus, és hogy mennyi közvetlen barátodnak és ismerősödnek ártasz ezzel,
miközben a hagyományos kategória továbblihegője köszöni szépen jól érzi magát a
maga kis belterjes maffia-társasága szerető közösségében, akkor dehogyis
antiznál meg acsarkodnál, inkább azon a kézenfekvő tényen gondolkodnál el, hogy
az Antikrisztus ideája nem jöhetett volna létre, ha nincs a Krisztusnak az az
ideája, ami minden józan ember számára idegesítő és visszataszító: hogy ugyanis
Krisztus ártatlan volt, de csúnyán elbántak vele és ennek oka, hogy sok a bűnös
ember, és a célja, hogy a bűn megszűnjön; ergo: az okból egy teleológiát
gyártottak, figyelmen kívül hagyva azt a fontos tényt, hogy az okot Jézus már
az életével megszüntette, vagy legalábbis példát nyújtott arra, hogy lehet
megszüntetni, ami a halálát illeti, az pedig másoknak lett csupán ürügy a
további bűnözésre.
Na. Akkor már talán már van is némi halvány lila gőzünk
arról, hogy hol, milyen keretek között keressük a vallási értelemben vett
tényleges Antikrisztust, de ez az amiről én most nem akarok tovább beszélni,
mert ezt már rengetegszer elmondtam, a könyökömön jön ki, és a fülek továbbra
is süketek, vagy úgy tesznek, mintha süketek volnának, és ez az ami nem vagyok:
varázsló, hogy „látást hozzak a vakoknak” illetve a süketeknek hallást és
nyulakat kapkodjak elő üres cilinderekből, valamint hogy piros tinta hiányában
borrá változtassam a vizet, ebből is látszik, hogy nem vagyok Isten Fia, az
Ember Lánya vagyok és szeretem az apukámat, aki per pillanat még egy Földi Atya
és sosem akartam rá tökéletesség szempontjából hasonlítani, szerencsére, mivel
szerintem bizonyos területeken sokkal jobb vagyok nála, és ő ezért nem
haragszik, ergo: beérem azzal, hogy szeret, és én is szeretem. Vagyis. Minden
esélyem megvan arra, hogy idővel megkapjam a filozófiai értelemben vett
antikrisztusi címet, lévén hogy:
1. Nemileg nő vagyok és nem férfi
2.
Ráadásul elég férfias nő vagyok és nem egy nőies
(vagy mondjuk inkább így) férfiatlan férfi; ugyanakkor az utóbbiakra jellemző
deviáns hajlamok távol álljanak tőlem, mindazonáltal, valami fedés van, mivel
én egy mentális buzi vagyok; bennem laknak, és férfiasnő létemre,
következetesen, a lelkem szerint szeretek, vagyis a férfiakat, emiatt a
külszínen mentesülök mindennemű vád alól, és Platónhoz képest is szerencsésebb
vagyok, mivel így lehetőségem nyílik mentális buziságomat teljesen legális
heteroszexualitásban kiélni, noha meg kell vallani, ez nálam olyan ritka eset,
mint a fehér holló, s erről is csak Platón és a kereszténység tehet. Vagyis, a
férfiakat szeretem na, noha bárcám nincs és minden "tökét" a védelmembe veszek,
kivéve Marxét.
3.
Az előbbihez csatlakozva: férfiatlan; vagyis,
kevés gyakorlati érzékkel bíró, a fellegekben és a csillagokban járó, a
valóságtól és a valóságos viszonylatoktól kimondottan irtózó, s azoknak
átlátásában kimondottan tehetségtelen férfi; nem dehonesztálásként írom, hanem
ténykérdésként. Ehhez képest, életem első felét én is így éltem le, tehát
voltam már férfiatlan „férfi” is, ebben segítségemre volt csekély nőiességem,
most viszont, életem delén, ezen változtatni szeretnék, tehát némileg szeretnék
nemileg megfelelően funkcionálni, és azt hiszem ez a dolog a heteroszexualitást
támogató Isten számára is tetsző dolog lesz, noha úgy alapból nem érdekel, hogy
egy olyan „Isten”, aki azok után, hogy némely embert „félreteremtett”, utána
felelősségre vonja őket, hogy miért tartanak ki a lélekvágyuk mellett, hagyjuk!
– Őneki volt idő, a nevét se volt szabad megkövezés nélkül kimondani, de azt
máig olyan jól tudjuk, hogy minden Isten és annak minden személye hímnemű (hogy
mit csinálnak hármasban, nem tudhatni).
4.
Mindez arra volt jó, hogy önmagamon keresztül
megértsem az evangélium lényegét, ami nem a bűn felszámolásáról szól, hanem a
bűntudat felszámolásáról
5.
Nem gondolom, hogy mindenkinek papolhatok, de ez
a kör nem nemzeti egységértelemben meghatározott kör
6.
Továbbá noha én is egyfajta Fia vagyok, és Talán
nem kell még egy darabig hat kiló smink, hogy annak is látszódjak, de ettől az
istenfiúsági történettől a hideg ráz, és főleg: nem szeretnék ott kismillió
emberfia és emberlánya között egy lenni a sok közül, ahol ezek mind egyfajta
személyi kultuszban imádják az egyIstent és annak egyszülött Fiát, talán
komolyan vettem Luthert, hogy nekem személyes kapcsolatom lehet Istennel,
érthetem úgy, ahogy szeretném, csak tovább is mentem ezen az ösvényen és azt
gondolom, hogy Krisztus személyére (azaz a halott Jézusra) nekem az Istennel
való kapcsolatban nincsen szükségem, csakis a tanítására és annak jó értésére. Vagyis,
ha még egyszer megkérdezik, hogy befogadom-e a Krisztust, kitérek a hitemből és
befogadom magamba az első férfit aki az utamba kerül! Mégis mit képzelnek ezek
magukról! Krisztust meg kell élni, nem szopogatni! Persze akinek kimaradtak az
életéből az ilyen ínyencségek, noha a 20. században is volt erre már ráadásul
tömeges példa, az továbbra is azt képzeli, hogy marhaságokat beszélek.
7.
És magamról azt mondhatom, én Krisztust
megéltem, nem is egyszer, nem is csak szimbolikusan, mint nem is csak
kizárólagosan egy ember a történelem során, vagyis Jézust a halálában, de nem
az életében; ergo, számomra, az antikrisztusi élet azt jelenti, azt fogja
jelenteni: autentikus jézusi; ha a dogmatikai fogalmakból indulunk ki. Ezért én
ezt a nevét nem szeretem: Krisztus. Számomra ez annyi: a jó emberbe nyugodtan
bele lehet rúgni, ki lehet taposni a belét, fel lehet feszíteni, meg lehet enni
vacsorára, nem fog érte szólni! Megbocsát! És maximum feltámad! Az ismétlések
örök köre, amiben mindig az én pofámat verik szét, számomra már fárasztó;
higgyen benne az, akit még nem pofoztak ki elégszer!
8.
De ugyanakkor nem azért vagyok, hogy Jézust
megszüntessem, hanem hogy újra elzengjem a mítoszt amit ő is, de próbáljam
kiharcolni, hogy nekem ezért ne járjon ilyen büntetés, ami neki is, meg azóta kismilliónak,
úgyhogy Krisztusból sok volt, túl sok, eddig is, Jézusból nem volt azóta, csak
kis számú példa (pl. Luther Márton).
9.
Nem akarom bebizonyítani, hogy Jézus zsidó volt,
vagy szkíta, vagy néger vagy hottentotta, mert ez nem változtat semmin, azt
szeretném mondani, hogy nem volt nacionalista, de nem olyan értelemben, hogy
mai szellemben kozmopolita lett volna. Szűk körnek szóltak, valójában a dolgai,
de ő erről nem akart tudomást venni. Nagyon megbízott a népben, hiába,
feleslegesen és maga alatt vágta ezzel a fát; és, nagyon nem bízott az összes
farizeusban, úgy cakkundpakk. Pedig, lehet, hogy ott inkább lett volna egy-két
szövetségese. Akarom mondani, ha a tanítványai tanult és okos emberek lettek
volna, nem egy baromság kezd el terjedni utána az egész világban.
Ha össze lehet ebből rakni egy
épséges képet, akkor látványos, hogy a filozófiai antikrisztus az tulajdonképpen
egy vallási értelemben vett Jézusnak felel meg, míg a vallási Krisztus a
szememben nem egyéb, mint egy filozófiai antibölcs. És nem is kell az előbbit
Emánuelnek nevezni, különben még valaki Macronra gondol!
Mindebből az következik, hogy
Jézus élete és tanítása, ezeknek helyes értése és gyakorlata elégséges egy
következetes keresztény élethez. A többi pusztán metafizikus hülyítés, hogy
hogyan képzeljük el azt, amik a valóságban nem vagyunk, az egyháznak egy jó
apropó, hogy a sírig zsaroljanak a nemlétező mennyországgal, míg az életünket
is a pokolban töltöttük; az az igazi! – a dupla vagy semmi! – a hatalomnak
pedig kiváló apológia, hogy a 3 B-vel tömjék be lázongásra hajlamos pofáját:
bor, búza, békesség, és ha egyik sem, akkor még ott a negyedik B: birka vagy
csak nem forogsz..
És az is látványos, hogy bár a
dudorok már ott vannak a homlokán, mögötte szarvai, mik lészenek eljövendők, mégis
ő a legcsodálatos Krisztushívő a világon; most mondja valaki, hogy a tézis nem
egészíti ki az antitézisét, az ebből adódó szintézis pedig nem valami csudajó
dolog lesz Magyarország és az egész világ számára, a megszüntetve való megőrzés
értelmében, egészen profánul értve: megőrzik saját magukat és megszüntetnek
minket… Ezért nem kell a Jelenések könyvét annyit olvasni, mondta szentatyám, -
Mchülyülsz! – vagy sírvavigadsz rajta, mint a magyarság.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése